مترجم کشمیری کتابهای حوزه انقلاب اسلامی:
جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۲
مترجم موسسه فرهنگی شهید مطهری در کشمیر گفت:اصولا کلیه کتاب‌هایی که به قلم و یا درباره رهبر انقلاب در کشمیر منتشر می‌شود،‌ در مدت اندکی کمیاب می‌شوند‌،چرا که بسیاری از مردم کشمیر به ایشان ارادت خاصی دارند و از مقلدان ایشان هستند.
نوید شاهد: سجاد حیدر صفوی مترجم اردو زبان موسسه شهید مطهری در کشمیر،‌ با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در چند ماه گذشته گفت:‌ موسسه شهید مطهری بنیاد خودجوشی است که در زمینه شخصیت علمی و فرهنگی شهید مطهری فعالیت می‌کند، این بنیاد کتاب‌های شهید مطهری را ترجمه و مدرسه مجازی با عنوان شهید مطهری برای شناسایی این شخصیت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:‌ ما تاکنون کتاب‌های بسیاری در موضوعات دفاع مقدس و زندگی‌نامه شهدای ایران و هم‌چنین کتاب‌هایی از مقام معظم رهبری و رهبر انقلاب در کشمیر منتشر کرده‌ایم که استقبال مردم کشمیر و اردو زبان پاکستان از آثار منتشر شده در ایران بسیار زیاد است، به ویژه کتاب‌های که با موضوع دفاع مقدس ایران و یا شهید مطهری و بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشته شده باشند.

حیدر تصریح کرد:‌ بر این اساس و پس از مشاهده استقبال قابل توجه مخاطبان تصمیم بر این گرفتیم که این کتاب‌ها را به زبان انگلیسی نیز ترجمه کنیم تا مردم پاکستان‌، هند و حتی غیر اردوزبانان کشمیر نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود:‌ بر این اساس کتاب‌های «اسلام در عمل»‌، زندگینامه شهید رجایی، «یک مرد، یک ملت»، زندگینامه شهید بهشتی، «فراتر از تصور» زندگینامه شهید بابایی و «مردی با اراده آهنین» زندگینامه شهید مصطفی چمران به انگلیسی ترجمه شده و در کشمیر‌، هند و پاکستان توزیع شده‌اند.

حیدر هم‌چنین درباره قیمت اندک این کتاب‌ها گفت:‌ این کتاب‌ها معمولا‌ً با متوسط 2 تا 3 هزار تومان به فروش می‌روند‌، چرا که ما به دنبال سود اقتصادی نیستیم و نگاه تجاری نداریم‌، قیمت را پایین در نظر می‌گیریم که خریداری شده و خوانده شوند. فعالیت گروه شهید مطهری به عنوان تجارت نیست بلکه خدمت است به اسلام و انقلاب.

وی از انتشار  کتاب «روح توحید» متن سخنان رهبر انقلاب درباره توحید به زبان اردو در کشمیر خبر داد و گفت:‌ این کتاب در مدت اندکی پس از انتشار در همین ماه‌های اخیر با استقبال قابل توجهی روبرو شد،‌ اصولا کلیه کتاب‌هایی که به قلم و یا درباره رهبر انقلاب در کشمیر منتشر می‌شود،‌ در مدت اندکی کمیاب می‌شوند‌،چرا که بسیاری از مردم کشمیر به ایشان ارادت خاصی دارند و از مقلدان ایشان به شمار می‌‌روند.

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده استان ها
عکس
تازه های نشر
اخبار برگزیده